Voor aspirant schermers en voor iedereen die geïnteresseerd is in de boeiende sport schermen verzorgt Schermvereniging RANA introductiecursussen. De introductiecursussen wordt verzorgd door de schermleraren van schermvereniging RANA Boudewijn Mooren en Daniel Nivard; zij zullen u inwijden in de edele kunst van het schermen.

Senioren

Introductiecursus schermen op het wapen floret

De introductiecursus floret bestaat uit 4 lessen, en zal plaatsvinden op woensdag 5 oktober, 12 oktober, 19 oktober en 26 oktober 2016; 19.00 tot 20.30 uur.
De kosten voor de introductiecursus floret bedragen: € 55,00, te voldoen op de eerste lesavond.

Jeugdleden

Aspirant jeugdleden zijn uitsluitend welkom na het volgen van drie proeflessen. Deze worden gegeven in september en januari. De kosten hiervoor bedragen € 25,00. Besluit u hierna lid te worden van Schermvereniging RANA is hiermee óók de eerste maand contributie betaald.

De eerstvolgende proeflessen vinden plaats op woensdagmiddag 14 september, 21 september en 28 september; Jeugd 8 tot 12 jaar van 16:30 uur tot 17:45 uur, jeugd vanaf 12 jaar van 17:45 uur tot 19:00 uur. Voor meer informatie kunt u terecht bij de secretaris.

Inhoud introductiecursus

Na een warming-up zullen de beginselen van de schermsport met zijn vele en boeiende facetten behandeld worden.

U leert:

• de uitgangshouding,
  • de verschillende passen,
  • de handhoudingen met het wapen,
  • steken en afweren,
  • partij schermen.

Aan het eind van de cursus zult u staat zijn om zelfstandig een redelijke partij te schermen.

U hebt nodig:

• een stevige trainingsbroek,
  • een t-shirt,
  • soepele sportschoenen.

Schermmaterialen zoals een schermvest, masker, handschoen en floret of degen en sabel worden door s.v. RANA ter beschikking gesteld tijdens de cursus.

De cursus zal plaatsvinden in onze schermzaal in de Apollohal.

Inschrijven voor deze cursus kan per e-mail naar sv.rana.secretaris@gmail.com.

U krijgt voor aanvang van de cursus een bevestiging per e-mail.
Voor informatie kunt u contact opnemen met de secretaris via de e-mail.