Aan schermvereniging Rana zijn twee Maîtres verbonden: Boudewijn Mooren traint de senioren en de jeugd-trainingen worden verzorgd door Daniel Nivard.

boudewijnzww

Maître Boudewijn Mooren (15-04-1947, Neuilly sur Seine Fr) kwam eind jaren ’70 in aanraking met de schermsport via de School voor Filosofie. Daar assisteerde hij in eerste instantie Me. Andre de Wit (boks- en schermleraar) op de zondagschool bij de activiteit schermen.

Al snel bleek dat Boudewijn gevoel voor schermen had en besloot daarom zelf óók actief te gaan schermen. Eerst in Purmerend bij s.v. Heerooms en later in Amsterdam bij s.v. Van Oeveren. Een en ander resulteerde al spoedig in het lesgeven aan een eigen groep kinderen op de zondagschool. Niet veel later werd op de School voor Filosofie, in het kader van praktische filosofie, ook de activiteit schermen voor volwassenen gestart. Deze activiteit wordt door Boudewijn filosofisch onderbouwd o.a. door teksten uit de Bhagavad Gita (weg van handeling), Mahâbhârata (de schepping van het zwaard) en Wetten van Manu (de plichten van een Kshatriya).

In de periode bij Me. R. v. Oeveren haalde hij het diploma “schermassistent cat. A” in december 1990 en in juni 1993 het diploma “schermleraar cat. B”. Boudewijn is medeoprichter van schermvereniging RANA in april 1991.

AAEAAQAAAAAAAAM-AAAAJGNjY2IyNjczLTVmM2UtNDFkNS1iMzBiLWJmY2NiNGI2MjgwOA

Maître Daniel Nivard (11-03-1985, Amsterdam) is eigenaar en oprichter van DNCoaching. En heeft jaren zelf voor S.V.Rana geschermd. Hij is in het bezit van het hoogste diploma schermleraar bij de schermbond; Maitre d’ escrime. (niveau 4). Als wedstrijd schermer heeft hij mee gedaan aan de Jeugd Wereld Kampioenschappen in Oostenrijk in 2005. Ook heeft hij meerdere keren op het podium gestaan bij verschillende Nederlandse kampioenschappen. Als trainer heeft hij ook al jaren ervaring. Direct bij aanvang van zijn studie Sport Management & Ondernemen in 2008 is hij begonnen met les geven bij een Amsterdamse scherm vereniging. Hij geeft les aan kinderen en volwassenen van recreatief tot wedstrijd niveau. Op dit moment is Daniel werkzaam bij 3 verschillende clubs in Amsterdam en talent trainer op het wapen floret bij de schermbond. Het is Daniel’s persoonlijke missie om het schermen door zoveel mogelijk mensen te laten beleven. en er veel plezier op de club uit te halen.